<< Klik for at se indhold >> Indstillinger |
I Indstillinger foretages al opsætning af EG Dental og tilpasning for den enkelte klinik eller bruger.
Her administreres også kartoteker som benyttes i journalen, herunder bl.a. hurtigtaster, diagnoser, fraser, materialer, supplementer osv.
Ofte stillede spørgsmål
Se afsnittet Opret bruger. |
En bruger kan ikke slettes, men den kan deaktiveres, så vedkommende ikke længere kan logge ind i programmet. Læs hvordan i afsnittet Ret/deaktiver bruger. |
Se afsnittet Skift adgangskode. |
Indstillinger
Programmet kan opsættes til automatisk at skifte bruger, når en patientjournal åbnes fra aftalebogen.
Det gøres under Indstillinger > Brugere > Journal. Vælg mellem følgende opsætningsmuligheder: •'Skift automatisk bruger' (standardindstilling): Når journalen åbnes fra aftalebogen, sættes aktiv behandler til at være den behandler, som tiden er tilknyttet. •'Behold bruger': Når journalen åbnes fra aftalebogen, sættes aktiv behandler til at være den behandler, som er logget ind (og erstatter dermed den behandler, som var tilknyttet tiden). |
•Angiv indstillinger for automatisk brugerskift. I området 'Automatisk brugerskift' kan der vælges mellem to indstillinger:
o'Skift automatisk bruger' (standardindstilling): Journalen åbnes og aktiv behandler sættes til den behandler, som tiden er tilknyttet.
o'Behold bruger': Journalen åbnes og aktiv behandler sættes til den behandler, som er logget ind (og erstatter eventuelt den behandler, som var tilknyttet tiden).