Tilkald

<< Klik for at se indhold >>

Tilkald

Tilkaldefunktionen bruges til at sende automatisk besked til patienter om, at det er tid til at få en aftale på klinikken.

 

Opsætning af tilkald


Tilkald kan indstilles med hensyn til hvordan patienter skal tilkaldes, hvor ofte patienter skal tilkaldes, hvad der skal stå i tilkaldet og hvordan tilkaldekørslen skal udføres.

 

Tilkald kan indstilles på tre forskellige niveauer:

 

Husniveau: opsætning af tilkald for huset/klinikfællesskabet

oAnvendes som standardopsætning for hele huset

oRedigeres under Indstillinger > Huset > Tilkaldemetoder / Tilkaldetekster / Tilkaldeprocedure

oLæs mere i Tilkaldeopsætning for klinik

 

Firmaniveau: opsætning af tilkald for ét firma/klinik

oAnvendes hvis firmaet ikke ønsker at benytte standardopsætningen for huset

oRedigeres under Indstillinger > Firma > Tilkaldemetoder / Tilkaldetekster / Tilkaldeprocedure

oLæs mere i Tilkaldeopsætning for klinik

 

Patientniveau: opsætning af tilkald for én bestemt patient

oAnvendes hvis der skal opsættes en bestemt tilkaldecyklus for patienten

oRedigeres under Patient > Information > Tilkaldecyklus

oLæs mere i Tilkaldeopsætning for patient

 

Igangsætning af tilkald


Tilkald igangsættes manuelt. Det gøres således:

 

1.Naviger til Administration > Patienter > Nyt tilkald.

 

2.Vælg de kørsler, der skal igangsættes (tilkald med tid, tilkald uden tid og 1. rykker) og vælg, hvilken dato der skal køres tilkald til. Systemet foreslår automatisk en dato ud fra den standard-tilkaldeperiode, som er valgt under Indstillinger > Huset / Firma > Tilkaldeprocedure. Hvis der skal køres forskellige perioder for de forskellige kørsler, fjern flueben ved 'Kør til samme dato' og vælg individuelle datoer.

 

3.Klik på <Start>. Dette igangsætter ikke tilkaldet endnu.

 

4.Der dannes nu en oversigtsliste med de patienter, som vil blive tilkaldt, når der klikkes <Kør>. Listen kan bruges til at danne et overblik over de patienter, som vil indgå i det pågældende tilkald. Der medtages patienter, hvor 'dato for næste tilkald' på deres tilkaldecyklus ligger inden for den tilkaldeperiode, der er valgt. Listen kan udskrives. Der vises farvemarkeringer på patienter med negativ saldo og relaterede patienter. Tallet i kolonnen 'R' indikerer hvilke patienter, der er relateret (1'ere sammen, 2'ere sammen osv.).

a.Kolonnen 'Handling' viser, hvad der sendes til patienten. Handlingen 'Opsamling' indikerer, at patienten har en tilkaldeopsætning, men at 'dato for næste tilkald' på deres tilkaldecyklus er passeret, og de ikke har en aftale fremadrettet. Disse patienter skal der dermed følges op på. Under listen kan der sættes en dato, som afgrænser, hvilke opsamlinger, der medtages i oversigtslisten.

b.Under listen fremgår evt. antal patienter uden tilkaldecyklus. Vigtigt! Disse patienter vil ikke blive tilkaldt. Klik på ikonet ikon tandhjul for at se hvilke patienter, der gælder. Der kan opsættes tilkaldecyklusser for en patient på listen ved at dobbeltklikke patientens navn. Der åbner er vindue til opsætning som beskrevet i afsnittet Tilkaldeopsætning for patient. Når tilkaldecyklussen gemmes, forsvinder patienten fra listen. Når alle de relevante tilkaldecyklusser er opsat, luk vinduet med patienter uden tilkaldecyklus, og klik på <Indlæs igen> for at opdatere oversigtslisten med patienter, som vil blive tilkaldt.

 

5.Når oversigtslisten er som den skal være, klik på <Kør> for at igangsætte tilkaldet.

 

6.Når tilkaldet er kørt, dannes der lister med oplysninger om kørslen. Hvilke lister, der dannes, styres fra Indstillinger > Huset / Firma > Tilkaldeprocedure. Disse lister viser bl.a. om der er sket fejl ved tilkaldekørslen, f.eks. ved afsendelse af SMS'er til nogle bestemte patienter. Bemærk! Det er vigtigt, at der tages stilling til de fejl, som er opstået, da disse patienter ellers ikke bliver tilkaldt.

 

Tidligere tilkald


Tidligere tilkald tilgås via Administration > Patienter > Tidligere tilkald og Tidligere tilkald (gl).

Her kan der opnås indsigt i de tilkald, som tidligere er kørt. Der er adgang til de rapporter, som blev dannet ved tilkaldekørslen.